Online Marketing

Google Tag Manager, is dat wat voor jou?

Google Tag Manager, is dat wat voor jou?
Optimaliseren van jouw website

Door middel van triggers en tags kan je bepalen welke pagina het beste presteert. Misschien zorgt een andere foto op die productpagina wel veel meer verkopen, door middel van tags kan je het uitvinden.
  • Resultaat van adverteren bijhouden en vergroten
    Als iemand op jouw advertentie of advertorial klikt, wat gebeurt er dan? Soms gaat die persoon snel weer weg, niet omdat het aanbod niet interessant is maar bijvoorbeeld omdat de kookwekker af gaat. Zonde als je die persoon nu voor altijd kwijt zou zijn. Door middel van tags kan je jouw aanbod nogmaals onder de aandacht brengen.
  • Dezelfde basis voor elk platform
    Het opzetten van bijvoorbeeld conversiedoelen, tracking en retargeting is veel werk. Door één centraal platform te gebruiken bereik je in elk geval dat je dezelfde factoren gebruikt op elk platform. Dit maakt rapporteren makkelijker en geeft je beter inzicht in de variabelen.
  • Wil je blijven leren over Online Marketing?

    Sluit je aan bij 2.250 Online Marketing professionals en ontvang wekelijks een mail met een nieuw inzicht, artikel of whitepaper.

      Google Tag Manager gebruiken in B2B of B2C?

      Het antwoord is in beide gevallen; ja!

      De implementatie kost even wat tijd, het is tenslotte een nieuw platform, maar na enige tijd heb je het onder de knie. Het toevoegen van een nieuwe tag is vervolgens kinderspel waardoor je maar weinig tijd verliest en toch de nieuwste analyse en marketing tools kan gebruiken.

      Een veelgebruikt argument van B2B marketeers tegen online marketing is dat het ‘te groots’ is en je niet weet of je de juiste doelgroep bereikt. Hiermee kan je nauwkeurig bepalen of jouw marketing en communicatie wel de juiste doelgroep bereikt en stuur je veel meer op resultaat. Met name dat laatste kan in een B2B omgeving enorm helpen in het overtuigen van de rest van het bedrijf voor de inzet van ‘alternatieve’ marketing middelen.

      In B2C is het een no-brainer. Jij wilt jouw doelgroep volgen op de verschillende sociale media en websites, dit is de meest praktische en efficiënte manier om dat te doen.

      Op tagmanager.google.com open je een account. Kom je er niet uit dan helpen wij je natuurlijk graag op weg.