McKinsey behoort al jaren tot de absolute top van haar vakgebied en is zelfs een van de grondleggers van wat wij tegenwoordig strategie noemen. Het bedrijf positioneert zich als dé gesprekspartner voor ‘senior management’ en laat al jaren zien precies te weten waar deze doelgroep behoefte aan heeft. Het bedrijf bedient wereldwijd de absolute top van bedrijven en om aan de bal te blijven neemt het bedrijf ‘walk the talk’ al jaren heel letterlijk.
Sluit je aan bij 2.250 Online Marketing professionals en ontvang wekelijks een mail met een nieuw inzicht, artikel of whitepaper.
McKinsey publiceert in 1964 de eerste editie van haar vakblad de Quarterly. Een blad waarin McKinsey partners en externe experts artikelen publiceren over uiteenlopende zakelijke onderwerpen. Het duurt niet lang voor het vakblad over de hele wereld aanzien verdient met een unieke kijk op de actuele uitdagingen van haar lezers. Het vakblad is een goed voorbeeld van hoe content marketing er toen uit zag en heeft de organisatie zeker geen windeieren gelegd.
Digitalisering is tegenwoordig een van de belangrijkste thema’s voor het bedrijf en staat dus ook hoog op de eigen agenda. Aan McKinsey de uitdaging hoe zij haar voorsprong kon behouden. Het antwoord hierop was McKinsey Insights, een online marketing platform dat tegenwoordig ook via de meest voorkomende telefoons en tablets te benaderen is en alle McKinsey kennis op 1 platform bundelt. Door dezelfde kwaliteit content te bieden maar dan via digitale kanalen blijft McKinsey relevant en via alle devices bereikbaar voor haar doelgroep.
Content marketing staat of valt natuurlijk met goede content, maar de volgende stap is natuurlijk wel dat deze content daadwerkelijk bij de doelgroep terecht komt. Waar de McKinsey Quarterly elke paar maanden op de mat van de doelgroep viel is dit in al het internetgeweld een heel ander verhaal. Het bedrijf realiseert zich dit en heeft daarom kanalen als LinkedIn en Facebook volledig omarmd. Naast een actieve company page en het delen van de Quarterly/Insights artikelen via het eigen netwerk is McKinsey’s David Edelman een invloedrijk Influencer en deel van LinkedIn’s eigen content platform.
Sluit je aan bij 2.250 Online Marketing professionals en ontvang wekelijks een mail met een nieuw inzicht, artikel of whitepaper.
Haar werk met ‘s werelds grootste bedrijven en de grote eigen organisatie van specialisten zorgt ervoor dat McKinsey content kan produceren als geen ander. Het bedrijf ondersteunt bevindingen of theoriën met onderzoek onder de eigen klanten en laat hiermee dagelijks zien voor welke vragen men zich bij McKinsey moet melden. Het bedrijf verzekert zich van het juiste publiek door goed gebruik te maken van haar eigen status en connecties en kan daardoor op ieder platform terecht.
Jouw organisatie is waarschijnlijk geen McKinsey, maar dat betekent niet dat jullie specialistische kennis niet kan leiden tot zeer boeiende content die essentieel is voor jullie (interactie met) klanten. Gebruik vervolgens jullie status en bekendheid in de markt om voor jezelf een platform te creeren zodat jouw boodschap ook daadwerkelijk bij jullie doelgroep terecht komt. En laat je niet kisten, zelfs McKinsey was jaren bezig (en nog steeds) met bouwen aan hun platform en bereik. Maar de eerste stappen kan je nu al nemen!
Ben jij al bezig met content marketing of ben je nog niet overtuigd? Wij horen graag jouw ervaringen en mening over dit onderwerp, misschien kunnen we van elkaar leren! Laat wat van je horen via LinkedIn, Twitter of onze contact pagina. Op de hoogte blijven van nieuwe artikelen en de laatste ontwikkelingen? Geef je dan op voor onze nieuwsbrief!
De Merkelijkheid ondersteunt diverse bedrijven in hun content marketing, zowel op het gebied van strategie als creatie. Benieuwd naar jouw eerste stap? Wij vertellen je graag meer.