Apex Dynamics werkt al meer dan een decennia samen met Merkelijkheid. We bouwen samen aan meer naamsbekendheid, merkwaarde en natuurlijk sales voor het merk voor planetaire tandwielkasten, tandheugels en rondsels, en smeersystemen. Het bedrijf staat inmiddels stevig op de kaart, onze aanpak van een duidelijke positionering, sterke content (en distributie) en een excellente online omgeving en vindbaarheid werpt zijn vruchten af. Natuurlijk blijven we zoeken naar mogelijkheden om het merk nog verder te onderscheiden.
Maar hoe is het idee ontstaan om een e-learning omgeving te bouwen?
Goede vraag. Een van de pilaren van de ‘move forward’ positionering van Apex Dynamics is hun sponsoring van uiteenlopende initiatieven en studententeams. Directeur Thom van Oss draagt jonge engineers een warm hart toe en maakt het technische werkveld graag aantrekkelijker voor aankomende studenten. Daarom sponsort Apex Dynamics – naast eenmalige initiatieven en projecten – bijvoorbeeld Team Rembrandts en University Racing Eindhoven. Met de sponsoring van studententeams wil Apex Dynamics een bijdrage leveren aan een gezonde aanwas van nieuwe technische studenten.
Hierdoor kwam er ook steeds meer aandacht voor kennis. Kennis van aandrijftechniek en specifiek van de toepassing van de producten van Apex Dynamics, de tandwielkasten, tandheugels en rondsels, en smeersystemen. Te vaak kwamen klanten er pas achteraf achter dat zij de verkeerde tandwielkast besteld hadden of dat een andere oplossing efficiënter was geweest.
“De APEXperience is een platform dat inzicht biedt in de tandwielkasten, tandheugels en rondsels uit het programma van Apex Dynamics en hoe ze in de praktijk gebruikt kunnen worden,” vertelt directeur Thom van Oss. “Op dit platform kun je niet alleen leren hoe onze producten werken, maar ook in welke situaties je ze het beste kunt toepassen en wanneer het misschien beter is om alternatieve oplossingen te overwegen. Handig, want als je een product gebruikt dat suboptimaal is voor de applicatie is dat minder economisch, of nog erger, het product kan beschadigd raken of zelfs kapotgaan. Na het voltooien van de APEXperience weet je precies – onder andere – hoe je dat kan voorkomen.
Maar het gaat natuurlijk verder dan alleen onze producten. Je bouwt met de APEXperience natuurlijk ook aan jouw algemene kennis.”
De APEXperience was natuurlijk een enorme uitdaging. Niet alleen de technische realisatie maar juist de inhoud en opbouw van het programma waren de belangrijkste vraagstukken. Het hele team van Apex Dynamics heeft hieraan samen met Merkelijkheid gewerkt. De inhoud kwam van Apex Dynamics, Merkelijkheid moest dat vervolgens vormgeven, opbouwen en, natuurlijk, laten werken op een fijne, intuïtieve manier.
We hebben de merkidentiteit van Apex Dynamics die we over de jaren samen hebben vastgesteld natuurlijk doorgetrokken in de e-learning omgeving. De vele video’s die we geproduceerd hebben over producten, installatie, selectie en onderhoud hebben ook een prominente rol gekregen. Een mooi voorbeeld van waardevolle content hergebruiken.
En het eindresultaat mag er zijn, een gebruiksvriendelijke omgeving waarin geïnteresseerden in enkele uren leren omgaan met het programma en de producten van Apex Dynamics.
Relaties uit verschillende disciplines en markten zijn inmiddels begonnen met het doorlopen van de APEXperience. Één gemotiveerde klant had binnen no-time het complete programma succesvol afgerond. Apex Dynamics directeur Thom van Oss is meteen naar België gereden om de mooie trofee persoonlijk te overhandigen.
Zelf ook proberen? Ga naar apexdyna.nl/apexperience en schrijf je in!
De naam APEXperience komt trouwens uit de koker van Sales Manager Eric Megens. Met zijn frisse blik had hij het inzicht dat de omgeving voor veel klanten en relaties een eerste, diepgaande ervaring met Apex Dynamics en haar producten is. Dus de ervaring moest centraal staan in de naam. De APEXperience was geboren.
Wil je meer weten over Merkelijkheid’s aandeel in dit project en wat wij hierdoor geleerd hebben? We vertellen je er graag alles over. Neem contact op met t.gonen@merkelijkheid.com of bel ons via 020 – 854 01 88.