Laatste nieuwsB2B social media: wat is de beste tijd om te posten?Lees meer

Goed voornemen? meer dan 8 blog-ideeën voor het nieuwe jaar!

Het lijkt wel alsof we goede voornemens hebben om ze later te breken. De beste vinden wij het verhaal van de man die op 1 januari een sportschool begint, met de mededeling dat deze op 1 februari zal heropenen als bar. De leden vol goede voornemens betalen immers hun lidmaatschap en komen vervolgens vaak niet meer opdagen. Een slimme vorm van bedrijfsfinanciering! Hoe staat het met jouw goede voornemens? Wij stellen voor dat je begint met een goed voornemen dat wel werkt: het plannen van je contentstrategie! Een planmatige aanpak helpt je om jouw online marketing doelen te halen.

Goed voornemen: meer content maken

voornemensWe ontdekten dat de traditie van goede voornemens al sinds de Babyloniers bestaat, en dat mensen ze dus al eeuwenlang breken. In de Christelijke traditie gebruikt men de eerste dag van het nieuwe jaar om terug te blikken op gemaakte vergissingen en te bepalen hoe komend jaar beter wordt. Het grote probleem van voornemens is dat we denken oneindig tijd te hebben (een jaar is lang) maar dat we als het erop aan komt tijd tekort komen. Wij zien dit bij onze opdrachtgevers vaak terug bij de content strategie. Men wil wel, maar in de waan van de dag komt het er niet van. En als je dan een uurtje hebt, wat moet ik dan schrijven? De oplossing is simpel; bedenk nu alvast welke content wanneer gepubliceerd moet worden!

positioneren merkelijkheidWil je blijven leren over Online Marketing?

Sluit je aan bij 2.250 Online Marketing professionals en ontvang wekelijks een mail met een nieuw inzicht, artikel of whitepaper.


    Contentplanning en 8 content ideeën

    En voordat je nu roept: Ja, hoe kan ik dat nu allemaal al weten!? Dat kan ook niet 100%. Maar het zal je verbazen hoeveel van jouw jaar eigenlijk al vast staat. Zelfs als je wekelijks iets wilt publiceren kan je de helft van de items nu al vaststellen. Denk aan de eindejaarsgroet met terugblik/de nieuwsjaarsgroet waarin je vooruit kijkt, de nu al geplande aanschaf of ingebruikname van machines, de vaste branche-evenementen of thematiek, de opleverdata van projecten of jullie actie rondom het WK. Ideeën genoeg! Naast al deze onderwerpen willen we je in ieder geval de volgende 8 items meegeven, kun je zo op je lijstje invullen:

    1. Hoe wij project Z toch nog tot een succes maakten

    2. Waarom kijken we uit naar ons bezoek aan Beurs X 2014

    3. Onze klant Y realiseert met ons product Z oplossing A

    4. Wat wij vinden van de Q3 branche-cijfers van ABN Amro

    5. 3 nieuwe producten die ook voor u van belang zijn

    6. Onze indrukken en foto’s van Beurs X 2014

    7. 5 redenen waarom wij trots zijn op het afgelopen halve jaar

    8. Trots op project Y voor klant X!

    Neem 2 uur de tijd, een stel A4’tjes en maak een planning. Wekelijks wat publiceren? Sta dan niet op voordat je 52 ideeen opgeschreven hebt. En een idee dat leuk is in April kun je vaak met een iets andere invalshoek in November nog een keer produceren. En als je er echt niet meer uit komt kun je ons altijd bellen voor meer inspiratie.

    Wij kijken uit naar jullie ideeen en verhalen in het komende jaar!

     

    Vragen? Bekijk alle veel gestelde vragen.
    Alle vragen
    Deel dit artikel