We ontdekten dat de traditie van goede voornemens al sinds de Babyloniers bestaat, en dat mensen ze dus al eeuwenlang breken. In de Christelijke traditie gebruikt men de eerste dag van het nieuwe jaar om terug te blikken op gemaakte vergissingen en te bepalen hoe komend jaar beter wordt. Het grote probleem van voornemens is dat we denken oneindig tijd te hebben (een jaar is lang) maar dat we als het erop aan komt tijd tekort komen. Wij zien dit bij onze opdrachtgevers vaak terug bij de content strategie. Men wil wel, maar in de waan van de dag komt het er niet van. En als je dan een uurtje hebt, wat moet ik dan schrijven? De oplossing is simpel; bedenk nu alvast welke content wanneer gepubliceerd moet worden!
Sluit je aan bij 2.250 Online Marketing professionals en ontvang wekelijks een mail met een nieuw inzicht, artikel of whitepaper.
En voordat je nu roept: Ja, hoe kan ik dat nu allemaal al weten!? Dat kan ook niet 100%. Maar het zal je verbazen hoeveel van jouw jaar eigenlijk al vast staat. Zelfs als je wekelijks iets wilt publiceren kan je de helft van de items nu al vaststellen. Denk aan de eindejaarsgroet met terugblik/de nieuwsjaarsgroet waarin je vooruit kijkt, de nu al geplande aanschaf of ingebruikname van machines, de vaste branche-evenementen of thematiek, de opleverdata van projecten of jullie actie rondom het WK. Ideeën genoeg! Naast al deze onderwerpen willen we je in ieder geval de volgende 8 items meegeven, kun je zo op je lijstje invullen:
Hoe wij project Z toch nog tot een succes maakten
Waarom kijken we uit naar ons bezoek aan Beurs X 2014
Onze klant Y realiseert met ons product Z oplossing A
Wat wij vinden van de Q3 branche-cijfers van ABN Amro
3 nieuwe producten die ook voor u van belang zijn
Onze indrukken en foto’s van Beurs X 2014
5 redenen waarom wij trots zijn op het afgelopen halve jaar
Trots op project Y voor klant X!
Sluit je aan bij 2.250 Online Marketing professionals en ontvang wekelijks een mail met een nieuw inzicht, artikel of whitepaper.
Neem 2 uur de tijd, een stel A4’tjes en maak een planning. Wekelijks wat publiceren? Sta dan niet op voordat je 52 ideeen opgeschreven hebt. En een idee dat leuk is in April kun je vaak met een iets andere invalshoek in November nog een keer produceren. En als je er echt niet meer uit komt kun je ons altijd bellen voor meer inspiratie.
Wij kijken uit naar jullie ideeen en verhalen in het komende jaar!