Online Marketing

5 titels die garanderen dat jouw artikel of blog gelezen wordt

5 titels die garanderen dat jouw artikel of blog gelezen wordt
Het schrijven van een goede krantenkop is al decennia een kunst, maar wel een kunst die voor lezers zorgt. Of je het nou wil of niet, als je naar het rek kranten kijkt lees je vaak eerst de titel van de Telegraaf en dan pas de rest. Jouw stuk moet niet lezen als een sensationeel krantenartikel, maar in de eerste plaats moet je ervoor zorgen dat het wel gelezen wordt. De juiste titel is bepalend voor jouw online marketing succes.In dit artikel behandelen we 5 titels die garanderen dat jouw artikel of blog gelezen wordt.

Titel telt, voor SEO én lezers!

garanderen-dat-je-blog-gelezen-wordtDe bekendste ‘Mad Men’ besteden meer tijd aan de titel dan aan de rest van de pitch. En dat is niet vreemd als je bedenkt dat onderzoek uitwijst dat 80% van de mensen de titel leest, maar slechts 20% het artikel. Maar waar we het ons vroeger konden veroorloven om dagen na te denken over een titel willen we nu regelmatig content produceren. Een nieuwe blog willen we in anderhalf uur schrijven, en daar hoort ook een titel bij. Titel geschreven? Loop dan de volgende checklist even door:

– Is de titel nuttig, begrijpt de lezer wat het hem brengt om het stuk te lezen?
– Voelt de lezer wel urgentie, voelt hij dat hij nu moet klikken?
– Breng je over dat dit voordel uniek is?
– Is je titel wel specifiek genoeg? Wat maakt het nog specifieker?

Wil je blijven leren over Online Marketing?

Sluit je aan bij 2.250 Online Marketing professionals en ontvang wekelijks een mail met een nieuw inzicht, artikel of whitepaper.

    De volgende 5 titels zorgen ervoor dat jouw titel zó pakkend is dat iedereen het stuk wel moet lezen:

    1. Los [probleem] voor eens en altijd op!
    Als je weet welk probleem veel van je lezers hebben, kan je er zeker van zijn dat ze na het zien van deze headline direct je artikel gaan lezen.

    2. [Onderwerp] – [Confronterende vraag]?
    Macht zorgverzekeraars groeit – Wat betekent dit voor u? Door feit en gevolg duidelijk in de titel te plaatsen maak je het onderwerp urgent en wordt de lezer nieuwsgierig naar het antwoord. Klik!

    3. Wat iedereen zou moeten weten over [onderwerp]
    Zelfs de absolute expert op dit onderwerp klikt deze post aan, want stel nou dat er iets nieuws is ontdekt dat zij nog niet weet? Ook als er niks nieuws in staat is de expert blij, je hebt zojuist bevestigd dat zij de expert is. Altijd goed.

    4. How to: Hoe schrijf ik een artikel dat klanten oplevert?
    Het grootste deel van de opdrachten in Google zijn ‘hoe’-vragen, want interesse in een onderwerp begint vaak met een uitdaging of probleem. Een artikel met deze titel maakt de lezer hebberig, wie wil dit nou niet?

    Wil je blijven leren over Online Marketing?

    Sluit je aan bij 2.250 Online Marketing professionals en ontvang wekelijks een mail met een nieuw inzicht, artikel of whitepaper.

      5. Maak een lijstje: In 7 stappen een goed gelezen en gevonden blog schrijven
      Wij gebruiken hem zelf natuurlijk ook regelmatig. De kracht van het lijstje zit hem in het feit dat mensen vooraf weten dat het een overzichtelijke post is die ze snel kunnen scannen en in de praktijk kunnen brengen.

      Heb je iets aan onze titels? We horen het graag op LinkedIn of Twitter of via de contactpagina. Mocht je verder met ons willen praten over content strategie, marketing of communicatie neem dan vooral contact met ons op!