Laatste nieuwsB2B social media: wat is de beste tijd om te posten?Lees meer

5 leuke content ideeën om nu mee aan de slag te gaan

1960_reclameDat lege vel waar je naar kijkt is misschien wel de grootste barriere voor content marketing succes. Wat ga je doen/schrijven/maken?! Wij hebben vaker met dat bijltje gehakt en zijn dan ook al vaak door die blokkade gebroken. Om jou te helpen delen we ook deze maand ter inspiratie 5 ideeën, onderwerpen of richtingen voor jouw volgende artikel of post.

We zijn benieuwd wat je ervan maakt, deel je jouw laatste online marketing actie met ons?

5 keer een content idee

1. Thought Leaders
Wat zijn nou de 5 mensen die je in jouw markt móet volgen? De kans is best groot dat jij een heel ander lijstje hebt dan anderen in jouw markt. Deel daarom jouw top 5 en leg daarnaast uit waarom deze mensen zo bijzonder zijn. Dit roept ook reacties op en met een beetje geluk vind je weer een informatiebron die eigenlijk ook in jouw top 5 thuis hoort. Win – win!

2. Achter de schermen
Achter de schermen gaan bij de Kip Nugget fabriek van McDonalds is natuurlijk misselijk makend, maar wie kijkt niet gefascineerd toe hoe een diamant geslepen wordt? Voor jouw klanten en doelgroep is een van jouw processen misschien wel net zo fascinerend! Pak je telefoon, loop productie binnen en film de afwerking van dat bijzondere product. Het hoeft geen topkwaliteit te zijn om mensen een goed idee te geven hoe het er werkelijk aan toe gaat.

En wie weet, wij kennen een bedrijf waarbij een stagair een filmpje maakte van een nieuwe machine en nog geen maand later er een order voor 10 stuks binnen kwam. Puur door dat filmpje.

Merkelijkheid positionerenWil je blijven leren over Online Marketing?

Sluit je aan bij 2.250 Online Marketing professionals en ontvang wekelijks een mail met een nieuw inzicht, artikel of whitepaper.


    3. Definitie / Jargon
    Wat is voor jou gesneden koek maar voor de ander maar raar gebrabbel? Welke vaktermen of jargon kun je bedenken die jouw klanten liever wél zouden begrijpen? Wij doen dit regelmatig door bijvoorbeeld positioneren, merkstrategie of positioneringsstrategie te bespreken. Niet voor iedere lezer maar in ieder geval handig en vaak goed voor SEO.

    4. Wedstrijd
    Start een wedstrijd onder jouw doelgroep of klanten die te maken heeft met jouw product of dienst. Bijvoorbeeld een speurtocht over jouw website of een wiskundig of technisch raadsel dat alleen echte specialisten op kunnen lossen. Klinkt kinderachtig maar wie heeft geen lol in een klein beetje competitie? Beamery deelt 17 succesvolle wedstrijden met als doel werving en selectie

    5. Terugblik
    Weet je nog, dat artikel van twee jaar geleden waar jullie zoveel reacties op hadden? Schrijf daar eens een update voor, doe een herijking of kijk vanuit een ander perspectief naar dezelfde materie. Dikke kans dat dezelfde mensen weer gaan lezen en reageren!

    Voor elk wat wils in deze lijst denk ik. We begrijpen dat niet alles van toepassing is op jouw situatie, bedrijf of product maar hopelijk heb je tijdens het lezen van deze ideeen wel wat inspiratie opgedaan. Je kan altijd nog onze lijst van vorige maand raadplegen, dan heb je 10 content ideeen de revu laten passeren. Heb jij nou content ideeen die wij volgende maand moeten delen met onze lezers? Laat het ons dan horen.

    Vragen? Bekijk alle veel gestelde vragen.
    Alle vragen
    Deel dit artikel