Positionering

Wil je opvallen, dan moet je keuzes maken. Positionering bepaalt hoe klanten je zien — en waarom ze voor jou kiezen. Wij helpen je om een heldere, onderscheidende plek in de markt te claimen. Zo wordt je merk sterker, je boodschap duidelijker en je aanbod aantrekkelijker.

Onze diensten

*Strategische workshops

Samen brengen we je markt, klanten en concurrenten scherp in beeld en kiezen we voor de positionering die past bij jouw bedrijf en ambitie.

*Unieke propositie

We vertalen je kracht en positionering naar een boodschap (corporate story) die blijft hangen.

*Merkverhaal & boodschap

Helder, consistent en onderscheidend. Geen loze claims, maar onderbouwd.

*Doorvertaling naar middelen

Je positionering is de basis voor alles wat je communiceert — online én offline.

*Interne verankering

Zorgen dat iedereen in je organisatie het verhaal kent en uitdraagt.

Vanuit de positionering bouwen aan onderscheidend vermogen

Wij helpen B2B-merken hun unieke positie scherp te krijgen én uit te stralen. Met strategie, creatie en data bouwen we aan een merk dat blijft hangen.

Waar kan je op rekenen

Scherp & onderscheidend

Geen vaag verhaal, maar een positie waar je op kunt bouwen.

Praktisch toepasbaar

Je kunt direct aan de slag met een verhaal dat werkt — in de praktijk en communicatie.

Geen standaardmodel

Jouw verhaal, jouw kracht. Geen ingevuld format, maar maatwerk.

Snel en pragmatisch

Geen jarenlange ontdekkingstocht, maar een duidelijke, praktische aanpak waarmee we op korte termijn tot beslissingen komen.

Het geheim van sterke merken. Een boek over merk archetypes

Partner Ties Morskate schreef een uniek boek over het gebruik van merk archetypes in positioneren. Een handige hulpmiddel om jouw positionering scherp te krijgen.

De kracht van merk archetypes: universele beelden die werken.

Hoe gebruik je merk archetypes in de praktijk, zelfs zonder wereldmerk?

Een praktische gids vol voorbeelden voor ambitieuze merken.

Voor elk merk archetype een voorbeeld uit zowel de zakelijke dienst-verlening als industrie.

Tal Gonen

Tal Gonen

Strateeg

Ik ben medeoprichter van Merkelijkheid en werk op het snijvlak van marketing, sales en organisatieontwikkeling. Mijn kracht ligt in het verbinden van mensen en disciplines — vooral in B2B-omgevingen waar marketing en sales elkaar nodig hebben om écht resultaat te boeken. Als ondernemer spar ik graag over ambities, groeiplannen en hoe marketing daarin een versneller kan zijn. En als het even kan, doe ik dat vanaf het water, achter het fornuis of ergens op een green.