Luister deze podcast op:
Elke twee weken een nieuwe aflevering over positionering met een analyse van een bijzonder merk of markt. Chiquita, IKEA, Nike en Red Bull kwamen al aan bod. Benieuwd geworden? Bekijk hier de andere podcasts:
Bekijk andere podcastsCrocs. Loop jij er al op? En durf je ervoor uit te komen, of draag je ze enkel binnenshuis, zoals het hoort volgens merkstrateeg Ties.
We bespreken dit keer een schoenenmerk dat al meerdere keren aan het randje van de afgrond heeft gestaan, maar nu in noodgang haar schulden afbetaalt. Crocs gaat beter dan ooit, maar wij vragen ons af hoe lang dit nog zo door kan gaan. Waar is het succes van Crocs van afhankelijk en wat kunnen we leren van de marketingstrategie die het merk toepast?
In deze ‘Don’t be a penguin’ bespreken we de positionering van een wel heel aparte schoen. Tal en Ties komen lijnrecht tegenover elkaar te staan en verdedigen beiden hun visie op de toekomst van Crocs. Ties heeft zelfs een van zijn befaamde ‘lijstjes’ opgesteld en Tal komt met een wel heel bijzonder marketingidee…
Wat vind jij van onze visie op dit merk? En waar denk jij dat dit merk over 5 jaar staat? Laat het ons weten en praat mee over de positionering van Crocs!
Wil je input leveren voor onze show? Heb je suggesties voor thema’s of vragen voor Ties en Tal over marketing en positioneren? Stuur ze naar dontbeapenguin@merkelijkheid.com of laat een berichtje of comment achter waar je kijkt of luistert. Dank voor het kijken en tot de volgende!
Moet het korter maar ook leuk?
TIKTOK: https://www.tiktok.com/@merkelijkheid
INSTAGRAM: https://www.instagram.com/merkelijkheid/?hl=en