Luister deze podcast op:
Elke twee weken een nieuwe aflevering over positionering met als belangrijkste segment een kijk naar een bijzonder merk of markt. Hema, IKEA, Nike en Red Bull kwamen al aan bod. Benieuwd geworden? Bekijk hier de andere podcasts.
Bekijk andere podcastsWe eten crompoucen en bespreken de positionering van deze megatrend. We bespreken waar deze hype ineens vandaan komt en hoe bakkers hiermee om zouden moeten gaan, maar ook de kracht van platforms als TikTok en haar invloed op de commerciële wereld.
Apple Computers is voor velen het merk met een van de sterkste positioneringen ter wereld. iPhones zijn al jaren het boegbeeld in de smartphone industrie en MacBooks de meest felbegeerde laptops die er te krijgen zijn. Zelfs in de afgelopen jaren lukte het Apple nog om de markt van audio te ontregelen met haar AirPods. Maar velen vragen zich af hoe lang Apple het nog vol kan houden op deze weg en of het niet te lang inteert op het succes van het verleden. Innoveren ze nog wel genoeg, of melken ze de bestaande producten nu al te lang uit? Dit vragen wij ons af en bespreken waar mogelijkheden liggen voor nieuwe bedrijven.
Wil je input leveren voor onze show? Heb je suggesties voor thema’s of vragen voor Ties en Tal over marketing en positioneren? Stuur ze naar dontbeapenguin@merkelijkheid.com of laat een berichtje of comment achter waar je kijkt of luistert. Dank voor het kijken en tot de volgende!
Moet het korter maar wel ook leuk? TIKTOK: https://www.tiktok.com/@merkelijkheid INSTAGRAM: https://www.instagram.com/merkelijkheid/?hl=en