Delen
Vacatures bij Merkelijkheid:
Podcast

Jij verdient een PARFUM van € 1.000! – Podcast EP21

Of is PARFUM één grote scam? In deze kerstspecial duiken we in een fascinerende markt met soms bizarre prijzen: parfums. We bespreken het verschil tussen dure en goedkopere parfums, de opkomst van niche, high-end parfums en natuurlijk de geschiedenis van het kostbare goedje. En waarom is het (soms) zo duur? 

Luister deze podcast op:

Elke twee weken een nieuwe aflevering over positionering met als belangrijkste segment een kijk naar een bijzonder merk of markt. Hema, IKEA, Nike en Red Bull kwamen al aan bod. Benieuwd geworden? Bekijk hier de andere podcasts.

Bekijk andere podcasts

Positionering Parfum: Le Labo, Dior, Chanel

Parfum! Zo fijn om lekker te ruiken en om een echt eigen geurtje te hebben….Logisch om daar veel geld aan uit te geven. Toch…?

Nou dat is dus precies wat wij willen weten.

De mooie, misleidende en mysterieuze wereld van PARFUM

We duiken met jullie en elkaar in de wereld van parfum. Parfum bestaat al duizenden jaren en zelfs de oude Egyptenaren en Romeinen wisten al hoe ze van allerlei soorten materialen, dieren en planten parfums moesten maken om hun stank te maskeren. Wij, van ‘Don’t be a penguin’ bespreken in deze aflevering uitvoerig de geschiedenis van dit product wat in onze maatschappij alom vertegenwoordigd is, maar zetten zoals gewoonlijk ook een aantal stappen verder.

Daarbij bespreken we ook hoe de eerste parfummerken tot stand kwamen, synthetische geuren versus natuurlijke geuren en huidige parfummerken en hoe zij zich in het landschap begeven. We kijken naar de positionering van gevestigde parfummerken uitgegeven onder bekende modelabels zoals Chanel, Dior, Comme de Garçon en nog veel meer, maar ook naar nieuwe merken die naar eigen zeggen de markt opschudden, zoals parfumhuis ‘Le Labo’.

Hoe positioneren deze merken zich? En wat is voor jou als liefhebber, consument en koper goed om te weten?

En wat kunnen we leren van de bewezen marketingtechnieken die deze parfummerken aanwenden?

En uiteindelijk hopen we een antwoord te hebben op de vraag: worden we belazerd of niet?

Don’t be a Penguin

Wil je input leveren voor onze show? Heb je suggesties voor thema’s of vragen voor Ties en Tal over marketing en positioneren? Stuur ze naar [email protected] of laat een berichtje of comment achter waar je kijkt of luistert. Dank voor het kijken en tot de volgende!

Moet het korter maar wel ook leuk? TIKTOK: https://www.tiktok.com/@merkelijkheid INSTAGRAM: https://www.instagram.com/merkelijkheid/?hl=en

positionering parfum

 

Vragen? Bekijk alle veel gestelde vragen. Alle vragen
Deel dit artikel