Brand identity

*Brand identity

Font and Brand Identity: The Psychology Behind Your ‘Font’

How to Choose a Font for Your Brand: The Psychology of Fonts Choosing the right font for your brand involves more thought than you might expect. There is a psychology behind fonts known as the “psychology of fonts” that plays a significant role in how people perceive and connect with your brand. So, how does […]

Read more

*Brand identity

Determining the Best Color for Your Positioning and Brand Identity

Have you ever wondered why so many big companies have a blue logo? About 90% of impulse purchases are determined solely by color (source). If you’re shrugging this off because your B2B product or service isn’t that fleeting, you’re missing the point. Even when the buying process takes longer, color has a tremendous influence (source) […]

Read more

*Brand identity

Mobile-first website design, how important is it?

Mobile-first maakt websites gebruiksvriendelijker en plaatst ze hoger in Google. Maar wat is het eigenlijk en hoe pas ik het toe op mijn website?

Read more

*Brand identity

Surprising: the Real Costs of a Good Website

Nieuwe website; feestje of een kopzorg? De realisatie van een goede website duurt vaak langer en kost meer dan gebudgetteerd. Waarom en wat doe je eraan?

Read more

*Brand identity

The pitfalls of translating website text

Vertalen een simpele laatste stap naar een website tekst of toch niet? We bespreken waar je op moet letten voor het goed vertalen van een website tekst.

Read more

*Brand identity

Writing website text that contributes to your visibility (SEO)?

Een website tekst schrijven die gelezen wordt, dat is het doel. Hoe zorg je ervoor dat je vindbaar bent? Hoe werkt SEO eigenlijk? Welke SEO mythes zijn er?

Read more

*Brand identity

What is the right tone for your website text?

Toon of stijl zijn bepalend voor de kwaliteit van een website tekst. Hoe bepaal je de juiste toon voor de website tekst die jij gaat schrijven?

Read more

*Brand identity

Website text writing: How do you get input from your organization?

Bij website tekst schrijven is het essentieel dat informatie uit de volledige breedte van de organisatie komt, maar hoe krijg je concreet deze input?

Read more

*Brand identity

The structure and format of a good website text

Doelen en deelonderwerpen bepalen de structuur van een website tekst. Dit stuk stelt jou in staat in korte tijd een website tekst te schrijven

Read more

*Brand identity

In practice: How many words does a good website text have?

Hoeveel woorden telt een goede website tekst? Een praktische leidraad rond de aandachtsspanne van de bezoeker en het benodigd aantal woorden.

Read more