Luister deze podcast op:
Elke twee weken een nieuwe aflevering over positionering met een analyse van een bijzonder merk of markt. Chiquita, Odido, Lidl en Red Bull kwamen al aan bod. Benieuwd geworden? Bekijk hier de andere podcasts:
Bekijk andere podcastsMet de opkomst van merken als SHEIN en TEMU is de kledingindustrie op haar grootste dieptepunt ooit terechtgekomen. In een tijdsbestek van enkele jaren leven we nu, in plaats van in een fast-fashion maatschappij, in een wereld gedomineerd door ultra fast-fashion, waar merken als Zara, H&M, GAP en Primark het onderspit delven. De alarmbellen zouden bij ons allemaal af moeten gaan, maar toch blijft het stil. Sterker nog: de consument draagt er, als onderdeel van het marketingapparaat van deze merken, aan bij.
En dat is ons, van ‘Don’t be a Penguin’ opgevallen. Ties, Tal en Bob maken zich zorgen over Fast Fashion. En zoals je dat van ons gewend bent, maken we ons zorgen zonder in paniek te raken. Maar we kijken er zeker niet van weg.
Daarom duiken we in deze aflevering in de wereld van fast-fashion, maar dan vanuit een marketingbril. We zoeken naar de drijvende krachten in deze industrie, leggen consumentengedrag bloot, kijken naar de rol van social media in deze snelgroeiende markt en bespreken de industrie als geheel.
Wat zijn de trends op deze nieuwe Chinese platforms, zoals SHEIN en TEMU? Welke rol hebben de traditionele fast-fashion merken nog in deze industrie? Welke positie kan je als kledingmerk nog innemen?
Allemaal vragen die wij elkaar ook stellen. Wist je dat het kiezen van een kledingstijl ervoor zorgt dat je significant minder kleding verspilt? En wist je dat er trends zijn op TikTok die je vertellen dat je goedkoop kleding moet kopen, om het direct na het laten zien in een video, weer weg te gooien?
Luister en praat mee in deze nieuwe podcast van Merkelijkheid en onthoud: ‘Don’t be a penguin’. Ook niet als het gaat om shoppen bij SHEIN, TEMU, ZARA en Primark!
Wil je input leveren voor onze show? Heb je suggesties voor thema’s of vragen voor Ties en Tal over marketing en positioneren? Stuur ze naar dontbeapenguin@merkelijkheid.com of laat een berichtje of comment achter waar je kijkt of luistert. Dank voor het kijken en tot de volgende!
Moet het korter maar ook leuk?
TIKTOK: https://www.tiktok.com/@merkelijkheid
INSTAGRAM: https://www.instagram.com/merkelijkheid/?hl=en