Podcast

Positionering Nivea: is NIVEA net zo goed als duurdere merken?

Positionering Nivea: is NIVEA net zo goed als duurdere merken?
Huidcrème’s hebben allemaal grote beloftes: mooiere huid, veroudering tegengaan, geen puistjes en ga zo maar door. Maar prijzen voor crèmes lopen uiteen van enkele euro’s tot potjes van meer dan € 1.000! Interessant vanuit een positionering perspectief. Daarom gaan wij in gesprek over de markt van huidverzorging. Nivea concurreert met beroemde merken zoals L’oreal Paris en Estee Lauder, maar was zelf een pionier. Waarom betalen we dan minder voor een potje Nivea? En waarom is The Ordinary zo’n succes? In deze aflevering duiken we in deze bijzondere markt.   

Luister deze podcast op:

Elke twee weken een nieuwe aflevering over positionering met een analyse van een bijzonder merk of markt. Chiquita, Odido, Lidl en Red Bull kwamen al aan bod. Benieuwd geworden? Bekijk hier de andere podcasts:

Bekijk andere podcasts

Don’t be a Penguin

Don’t be a Penguin is een productie van Merkelijkheid. Een B2B marketing bureau dat deze podcast gebruikt om te praten over alledaagse merken en hier de lessen uit haalt die jij ook in de praktijk kan toepassen. Je lacht, leert nieuwe feitjes en krijgt inzichten in hoe het succes van deze merken tot stand kwam.

Wil je input leveren voor onze show? Heb je suggesties voor thema’s of vragen voor Ties en Tal over marketing en positioneren? Stuur ze naar dontbeapenguin@merkelijkheid.com of laat een berichtje of comment achter waar je kijkt of luistert. Dank voor het kijken en tot de volgende!

Moet het korter maar ook leuk?
TIKTOK: https://www.tiktok.com/@merkelijkheid
INSTAGRAM: https://www.instagram.com/merkelijkheid/?hl=en