De meeste bedrijven kunnen een hoop leren van de zogenaamde hospitality industry, de branche die zich bezighoudt met het ontvangen van klanten en/of gasten. Want naast de beleving die je creëert in je marketingcommunicatie is de beleving die klanten, leveranciers, verkopers, sollicitanten of – zelfs – werknemers ervaren binnen jouw kantoor, net zo belangrijk.
In een goed restaurant is het gebruikelijk dat je jas wordt aangenomen bij binnenkomst, een tafel krijgt toegewezen en een aperitief van het huis krijgt. Een goede ontvangst zorgt simpelweg voor een welkom gevoel. Het restaurant staat 1-0 voor. Dit principe kan ook vertaald worden naar het bedrijfsleven.
Ontvang direct het Ebook positionering bij inschrijving voor onze nieuwsbrief. Je ontvangt niet alleen het Ebook maar ook een maandelijkse mailing met onze nieuwste publicaties rondom positioneren. Zo ben je in no-time zelf een positioneringsexpert!
Voor veel klanten, leveranciers, prospects of sollicitanten is de eerste ontvangst en de gastvrijheid die zij ervaren is essentieel voor de vorming van het imago van jouw bedrijf. Houd bij de ontvangst van een klant rekening met het volgende:
Simpel toch? Jouw gast moet zich op z’n gemak voelen, aandacht krijgen en het gevoel krijgen dat hij/zij welkom is. Een dergelijke ontvangst zorgt voor een boost van het imago van het bedrijf. Het versterkt het positieve gevoel bij jouw merk maar straalt ook een stukje professionaliteit uit. Je staat 1-0 voor. Ongeacht het verloop van het gesprek, zal de bezoeker van jouw bedrijf altijd een positief gevoel overhouden aan zijn of haar kennismaking.
In een kosteloos adviesgesprek bepalen we samen de drie belangrijkste kansen om jouw merk eruit te laten springen. Jij gebruikt onze kennis, ervaring en creativiteit en wij laten jou eens kennismaken met Merkelijkheid.
Was dat het?
Nee, vergeet vooral niet je nieuwe gastvrije pet op te houden tijdens de meeting of afspraak met jouw gast:
Wij hebben onze ontvangstruimte alvast een make-over gegeven. Porselein servies, Variëteit aan frisdrank in de koelkast, vers gemalen koffiebonen en teveel soorten koek om op te noemen. Practice what you preach.
Dus, wil je eens praten over een nieuwe positionering of merkstrategie voor jouw bedrijf? Kom vrijblijvend langs. De koffie staat klaar.