Kies krachtig voor meer onderscheidend vermogen

Positionering

Stroomlijn je marketing en zorg ervoor dat jouw merk met kop en schouders boven de concurrentie uitsteekt.

Wat is jouw doel?

Luminis logo
Holtrop Ravesloot logo
PUUR logo
Wisseloord logo
Buma Stemra logo
Pepperminds logo
Muziekgebouw logo
Leidmotiv logo
Kei Kung Fu logo
Infomedics Logo wit
NTS logo wit
Audion logo

Onze methodiek zorgt voor duidelijke keuzes en een concreet resultaat.

Praktisch

Geen open eindjes, wij hanteren een vaste prijs voor een duidelijk afgebakend traject.

Vaste prijs

Spijkers met koppen slaan tijdens 3 workshops met jouw kernteam

3 workshops

Onze experts positioneren al meer dan 10 jaar merken in uiteenlopende markten en branches.

10+ jaar ervaring

Waarom Positionering?

Een positionering is veel praktischer dan een gekunstelde visie of mission statement, het is een aansprekend, kort verhaal dat iedere collega begrijpt en kan vertellen. De positionering leeft in de organisatie en wordt in de dagelijkse praktijk gebruikt om beslissingen te nemen op het gebied van marketing en communicatie. Dit zorgt voor focus en maakt dat jouw marketingmiddelen / budget beter besteed wordt.

Onze aanpak

We hebben onze aanpak de afgelopen 10+ jaar steeds verder verfijnd. Vooraf interviewen wij de belangrijkste stakeholders en bereiden de workshops strak voor om jouw tijd optimaal in te zetten. Tijdens de workshops bepalen we het strategisch kader en nemen we vervolgens de besluiten die aan de basis staan van jouw merk. Onze creativiteit en ervaring zorgt voor een soepel proces en een onderscheidend resultaat.

Wat vinden onze klanten van ons?

De ervaringen van onze klanten zijn natuurlijk het beste bewijs. Daarom delen wij graag testimonials en uitspraken van daadwerkelijke klanten om aan jou te laten zien dat wij onze beloftes waarmaken. Ben je benieuwd naar het project waardoor zij of hij zo’n lovend verhaal deelt? Daar vertellen we je in een gesprek graag meer over.

Groot vertrouwen in hun expertise op het gebied van merkontwikkeling.

Samen met Merkelijkheid werken wij aan de herpositionering van ons merk. Daarnaast zijn zij partners in content en (financiële) corporate communicatie. Denk aan online jaarverslagen, video’s en animaties. Wij werken heel prettig samen met Merkelijkheid en hebben groot vertrouwen in hun expertise op het gebied van merkontwikkeling.

Annabel Heijen Buma/Stemra
We zijn erg tevreden over de grondige voorbereiding en heldere aanpak.

We zijn erg tevreden over de grondige voorbereiding en heldere aanpak. Hierdoor maakt Merkelijkheid complexe onderwerpen eigen, waardoor een natuurlijk gesprek met onze technische collega’s ontstaat. Whitepapers bijvoorbeeld over digital printing worden met trots intern gedeeld en ingezet om onze doelgroepen te inspireren. Onze contentstrategie heeft in 2020 ruim 600.000 impressies gerealiseerd en we hebben daarnaast de 10.000e volger op LinkedIn verwelkomd. De whitepapers hebben aantoonbaar bijgedragen aan nieuwe leads en klanten. Een mooie prestatie!

Stefan Martens NTS
Kortom: toppers!

Merkelijkheid heeft onze website gebouwd en veel (video)content gerealiseerd. Dit doen zij uitstekend en altijd ook nog ruim voor de deadline opgeleverd, kortom: toppers!

Edwin van Reijsen Intratone
Mede door Merkelijkheid gelukt om gezamenlijk onze commerciële doelstellingen te realiseren

Door continue te sparren met Merkelijkheid, waarbij ze ons regelmatig een spiegel voorhouden (soms pijnlijk hard maar altijd fair), is het mede door hun aanpak gelukt om gezamenlijk onze commerciële doelstellingen te realiseren.

Thom van Oss Apex Dynamics
Met verwondering denken we terug aan de creativiteit die gelegd is in onze merkontwikkeling

Met verwondering denken we terug aan de creativiteit die gelegd is in onze merkontwikkeling en de mooie voorstellen die zijn gedaan, we zien daarnaast erg uit naar de toekomst!

Matthijs Freijters Led Wereld
Jullie tillen het naar een ander niveau.

Ik vind het fantastisch, jullie tillen het naar een ander niveau en de corporate boodschap is duidelijk, heel knap.

Jan Snellen Sportcentrum VU
Nu beschikken we over een flitsende mooie nieuwe website waar we ontzettend trots op zijn

We hadden een website, die was niet meer van deze tijd. Nu beschikken we over een flitsende mooie nieuwe website waar we ontzettend trots op zijn. We willen jullie bedanken voor al het werk dat jullie pro-deo voor ons hebben gedaan, van de website tot de organisatie van de mooie bijeenkomst in het Stadhuis. Een mooiere bekroning op ons werk hadden we ons niet voor kunnen stellen.

Marij van den Bosch Stichting Struikelstenen Maastricht
Wij beschikken met Merkelijkheid over een grote professionele externe marketingafdeling

Wij werken inmiddels al een paar jaar en naar volle tevredenheid met Merkelijkheid samen. Er is echt sprake van een partnership. Wij beschikken met Merkelijkheid over een grote professionele externe marketingafdeling. Zij bedenken daarnaast steeds weer nieuwe dingen die ons verder helpen, zoals een custom digital configurator maar ook aansprekende (video) content die bijdraagt aan onze vindbaarheid en merkwaarde.

Wouter Stokman Stokman BV

Positioneren bij Merkelijkheid

 

 

Download de factsheet Positioneren

Ontdek onze aanpak voor het ontwikkelen van jouw unieke positionering. Aan de hand van concrete voorbeelden laten we onze unieke methodiek zien en kan jij je een beeld vormen hoe een samenwerking met Merkelijkheid eruit ziet.

Typisch Merkelijkheid

Wij werken vaak jarenlang voor onze klanten. Waarom? Omdat we samen doelen bereiken. Hoe we dat doen leggen we hieronder kort uit. En daar gaan we in een persoonlijk gesprek graag dieper op in.

Praktisch ingesteld

We gaan aan de slag en bereiken doelen en houden niet zo van lange meetings.

Buitenboordmotor

Wij werken als verlengstuk van jouw marketingafdeling en zetten de specialist in die jullie echt nodig hebben.

Persoonlijk

Je werkt met vaste specialisten die jou en jouw bedrijf goed kennen. Al snel zijn we samen één team.

Nieuwsgierig

Na een tijdje kennen wij jullie door en door. Je hoeft ons dus steeds minder uit te leggen over je product, dienst of voorkeuren.

Wij leren je graag beter kennen

Want het blijft natuurlijk mensenwerk. Laten we een keer kort praten over wat jullie nodig hebben en wij bieden. Lekker vrijblijvend. We zijn er vast snel achter of er een klik is. Heb je 30 minuten voor mij?