Podcast

Positionering Shell doorgelicht in 1e podcast – Don’t be a Penguin

Positionering Shell doorgelicht in 1e podcast – Don’t be a Penguin
Waarom zijn wij kritisch op de positionering van Shell? In deze podcast gaat Bob met onze positioneringsexperts in gesprek over het olieconcern dat recordwinsten boekt en tegelijkertijd steeds meer maatschappelijke kritiek krijgt. Wat zien zij en wat kan jij daarvan leren?

Luister deze podcast op:

Tweewekelijks publiceren we een nieuwe aflevering over de positionering van verschillende bedrijven. Eerder bespraken we al Shell en Zeeman. Benieuwd geworden? Bekijk hier de andere podcasts.

Bekijk andere podcasts

Positionering Shell

Shell was de afgelopen weken in het nieuws omdat ze een recordwinst rapporteerde van meer dan 40 miljard dollar, wat meer is dan een verdubbeling is t.o.v. het jaar ervoor. Positioneringsspecialisten en merkstrategen Ties Morskate en Tal Gonen gaan met Bob in gesprek over de opvallende keuzes die Shell maakt in haar positionering. Waarom draait Shell om haar echte ambities heen? Wat doen concurrenten van Shell wél goed, waar zij steken laat vallen? En wat kan je als ondernemer en marketeer leren van deze keuzes?

Positionering Google en Microsoft: AI is de toekomst van search

De opkomst van AI gedreven search zorgt ervoor dat de strijd tussen Google Search en Microsoft’s Bing weer oplaait. De bedrijven brengen elkaar op een bijzondere manier in de problemen.

Don’t be a Penguin

In ‘Don’t be a penguin’ duiken Merkelijkheid oprichters Ties Morskate, Tal Gonen en onafhankelijk presentator Bob Morskate in de wereld van het positioneren. Met meer dan twaalf jaar ervaring op dit vlak zien Ties en Tal dagelijks wat er mis gaat als bedrijven en personen zich in de markt proberen te zetten. In deze video-podcastserie gaan zij in gesprek met elkaar over aansprekende positioneringscases van bekende bedrijven wereldwijd en trekken, aan de hand hiervan, lessen voor de luisteraars. De afleveringen zijn een bron van inspiratie, kennis en vermaak, waarbij het met name draait om de dynamiek tussen de drie mannen, die elkaar verrassen met nieuwe informatie over de bedrijven die ze bespreken, maar elkaar ook zeker proberen uit te dagen in hun denken en lol te maken. Dit is een podcast van Merkelijkheid.

Heb jij een vraag over positioneren of marketing? Of heb je een tof idee voor onze serie? Neem contact op via dontbeapenguin@merkelijkheid.com en laat het ons weten.