Online Marketing

5 content ideeën voor je zakelijke blog

5 content ideeën voor je zakelijke blog
Instagram adverteren kostenDe lijst
– Een lijst is een van de structuren die ons enorm aan spreekt. Onze leestijd is namelijk beperkt en een lijst stelt ons in staat om snel te bepalen of we een bepaald idee interessant vinden. Daarnaast is het voor jou makkelijk om snel een lijst te bedenken die voor relaties interessant is. Bijvoorbeeld: 3 manieren om <probleem markt> op te lossen. Of: 11 redenen waarom <onze dienst> <probleem markt> voorkomt.

Wil je blijven leren over Online Marketing?

Sluit je aan bij 2.250 Online Marketing professionals en ontvang wekelijks een mail met een nieuw inzicht, artikel of whitepaper.

    Case study – Welk project of welke oplevering is je van de afgelopen maand bijgebleven? Of over welk project stopt je collega maar niet met praten? Deel dit verhaal zo eerlijk mogelijk in maximaal 350 woorden en deel het met de markt. Dit is waardevol omdat het laat zien hoe jullie met uitdagingen om gaan, de daadwerkelijke toepassing van product of dienst uit te doeken doet en expertise laat zien. Maar ook in de toekomst kan dit artikel leads genereren omdat iemand ongetwijfeld een keer hetzelfde probleem tegen komt en bij een zoektocht vervolgens direct bij jouw organisatie terecht komt.

    Klant aan het woord – Bel eens een belangrijke klant of relatie en vraag wat haar/hem nou vooral bezig houdt deze maand. Dit geeft een klant of relatie een waardevol platform, bevestigt de waarde van de relatie en maakt simpelweg voor boeiende content. Daarnaast laat het zien dat jullie niet alleen aan jezelf denken!

    Marktvisie – De expert in de markt dat ben jij! Dat vakblad doet vast wel allemaal leuke uitspraken, maar de mensen die echt bepalen waar het in de markt om draait zijn de bedrijven zelf. Doe een stap naar voren en benoem wat jij als belangrijke uitdagingen en/of kansen ziet, becommentarieer een recente ontwikkeling of reageer eens op een stuk van een vakblad waar je het niet mee eens bent. Je wordt/blijft namelijk geen marktleider als je nooit boven het maaiveld uit steekt.

    Deel een fout – Dit lijkt heel onlogisch maar door te erkennen dat er ook wel eens iets fout gaat, en vervolgens te benoemen hoe dit opgelost werd, laat je zien dat je ‘echt’ bent. Niemand vertelt ooit het verhaal hoe hij naar een winkel ging en een product kocht dat werkte zoals verwacht, maar het verhaal hoe fantastisch er omgegaan werd met een probleem wilt iedereen graag vertellen en horen.

    We hopen natuurlijk dat je na het lezen van deze post direct aan de slag kunt, maar in ieder geval hopen we je wat inspiratie gegeven te hebben.

    Bestel het boek