020 854 01 88

Volledige positionering, merkidentiteit en online marketing voor Groenlose fijnmechanisch specialist verzorgen met oog op toekomst van industrie

HFI

HFI is een producent van hoogwaardige fijnmechanische onderdelen voor bedrijven actief in bijvoorbeeld Semicon, medische apperatuur, meet- en regeltechniek en automotive. Merkelijkheid werkt al jaren voor HFI dat sinds kort van eigenaar is gewisseld. Wij hebben wederom het vertrouwen gekregen en hebben samen met HFI een merk neergezet dat klaar is voor de toekomst.

Klantvraag

Ontwikkel een vernieuwde positionering en huisstijl voor dit hoogwaardige industriele bedrijf en draag zorg voor de realisatie van onderscheidende middelen en uitingen.

Proces en resultaten

Merkelijkheid heeft in een aantal workshops met betrokkenen van HFI zowel de markt als het merk geanalyseerd. Vervolgens zijn de key-findings hieruit meegenomen in de ontwikkeling van de nieuwe corporate story die gaat over “durability” in optima forma. Centraal in deze positionering staat dat duurzaamheid verder gaat dan alleen impact op ecologisch vlak, maar dat duurzaamheid in vrijwel elk bedrijfsproces of onderdeel ingezet kan worden. Van duurzaam ontwerp van onderdelen tot aan het duurzaam omgaan met medewerkers en klanten. Deze positionering is volledig omarmd en komt terug in de visuele identiteit die wij ook mochten ontwikkelen, van nieuw logo tot aan de website en alle content die erop te vinden is.

 

Werkzaamheden

  • Marktanalyse
  • Merkanalyse
  • Strategisch kader
  • Corporate story
  • Huisstijl
  • Website wireframe
  • Website ontwerp
  • Website ontwikkeling
  • SEO
  • Contentmarketing