GS1 houdt zich bezig met het ontwikkelen en beheren van internationale standaarden voor de identificatie van producten en het vastleggen en delen van gegevens. Denk dan bijvoorbeeld aan EAN-nummers die als barcode op bijna elk denkbaar product te vinden zijn. Door de sterke opkomst van E-commerce en online marktplaatsen zoals Bol.com en Amazon heeft is de doelgroep van GS1 sterk veranderd.
Help ons met het ontwikkelen van een nieuwe, onderscheidende positionering van het product barcode en de bekendmaking hiervan door middel van online marketing.
Samen met interne stakeholders van GS1 hebben wij in een aantal workshops de markt, persona’s, concurrentie en trends in kaart gebracht. Vervolgens hebben we de nieuwe positionering en corporate story ontwikkeld. Deze positionering is succesvol gecommuniceerd met een beursconcept, online + printcampagne en whitepapers. Daarnaast is de website geoptimaliseerd voor conversie met een nieuwe online-buyer-journey. Leuke bijkomstigheid is dat de positionering zelfs doorvertaald kon worden naar de feestelijkheden rondom het 45-jarige bestaan van de barcode. We blijven samen met GS1 Nederland bouwen aan resultaat, zowel op het gebied van brandvalue als lead-generation.