020 854 01 88

Nederlandse beheerder van barcode standaard helpen met de ontwikkeling van onderscheidende positionering en laden daarvan door middel van online marketing

GS1 Nederland

GS1 houdt zich bezig met het ontwikkelen en beheren van internationale standaarden voor de identificatie van producten en het vastleggen en delen van gegevens. Denk dan bijvoorbeeld aan EAN-nummers die als barcode op bijna elk denkbaar product te vinden zijn. Door de sterke opkomst van E-commerce en online marktplaatsen zoals Bol.com en Amazon heeft is de doelgroep van GS1 sterk veranderd.

Klantvraag

Help ons met het ontwikkelen van een nieuwe, onderscheidende positionering van het product barcode en de bekendmaking hiervan door middel van online marketing.

 

Proces en resultaten

Samen met interne stakeholders van GS1 hebben wij in een aantal workshops de markt, persona’s, concurrentie en trends in kaart gebracht. Vervolgens hebben we de nieuwe positionering en corporate story ontwikkeld. Deze positionering is succesvol gecommuniceerd met een beursconcept, online + printcampagne en whitepapers. Daarnaast is de website geoptimaliseerd voor conversie met een nieuwe online-buyer-journey. Leuke bijkomstigheid is dat de positionering zelfs doorvertaald kon worden naar de feestelijkheden rondom het 45-jarige bestaan van de barcode. We blijven samen met GS1 Nederland bouwen aan resultaat, zowel op het gebied van brandvalue als lead-generation.

Werkzaamheden

  • Diverse workshops positioneren (markt, merk)
  • Ontwikkeling corporate story
  • Onderzoek online customer journey en advies voor optimalisatie
  • Ontwikkeling diverse advertenties
  • Advies website optimalisatie
  • Advies SEO/SEA
  • Ontwikkeling diverse whitepapers (redactie, interview, tekstproductie, vormgeving)
  • Concept en realisatie event “barcode 45 jaar”, adoptie zebra Artis en 45 flamingo’s in vijver bij bedrijfspand
  • Fotografie
  • Projectmanagement