020 854 01 88

Realisatie van een aansprekend industrieel merk voor groep plaatwerkbedrijven, verantwoordelijk voor alle aspecten van marketing en communcatie

Dumaco

Dumaco verenigt door middel van een buy-and-build strategie verschillende Nederlandse plaatwerkbedrijven onder één naam en merk. Deze organisatie wil grotere key accounts bedienen met landelijke dienstverlening terwijl de bestaande, lokale klanten profiteren van synergie en uitgebreidere expertise.

Klantvraag

Wij hebben een aantal bedrijven actief in de metaalbewerking aangekocht. Deze opereren nu allemaal onder een eigen naam. Willen jullie daarvan één sterk merk maken? We willen dit merk op een vakbeurs voor het eerst introduceren. Bedenk een positionering, naam, merkidentiteit en zorg voor een spetterende introductie.

Dumaco, afkomstig van Dutch Manufacturing Companies

Na het bedenken van de naam Dumaco, afkomstig van Dutch Manufacturing Companies, en het logo, was het zaak om te bepalen waar het merk nou precies voor staat en hoe het zich onderscheidt van de concurrentie. Geen pinguïn worden, maar echt vliegen.
Het concept voor de introductie van het merk op de ESEF beurs in 2018 was ‘The Art of Manufacturing’. Een grote stand die je het gevoel geeft in een museum rond te lopen: verscheidene sokkels met daarop onderdelen en producten die de mogelijkheden op gebied van metaalbewerking laten zien. Een visueel spektakel geheel in Dumaco huisstijl. Ook hebben we een mooie bedrijfsfilm geproduceerd om een kijkje in de keuken van het bedrijf te geven. Deze is te vinden op de website die we voor Dumaco hebben ontworpen en gebouwd.

Tom Sanders, CEO Dumaco Group

“Een zeer fijne samenwerking. Merkelijkheid voelt goed aan wat wij willen en is als het nodig is lekker dwars. Ze schakelen snel en zijn altijd bereikbaar. Ik zou bijna zeggen: een verlengstuk van ons bedrijf op het gebied van marketing.”