020 854 01 88

Hoe een partnership en een unieke positionering heeft bijgedragen aan het resultaat van deze leverancier van tandwielkasten

Apex Dynamics

Apex Dynamics is één van de eerste klanten die Merkelijkheid het vertrouwen gaf en een langdurige samenwerking aanging. Dat is inmiddels meer dan 8 jaar geleden! In die tijd is Apex Dynamics gegroeid van uitdager in de markt tot belangrijke, gevestigde speler. Merkelijkheid is trots dat we daar een bijdrage aan hebben mogen leveren.

Klantvraag

Ontwikkel met ons een positionering die het onderscheidend vermogen en unieke karakter van Apex Dynamics vat en help ons met de ontwikkeling en uitvoer van een online marketing strategie met het oog op de lange termijn.

Al in het begin van ons partnership was directeur Thom van Oss van Apex Dynamics overtuigd van de waarde van een goede positionering. Als uitdager in een traditionele en door grote leveranciers gedomineerde markt hebben wij de positionering “Apex loopt harder!” ontwikkeld en in de jaren die erop volgden continue uitgedragen. Deze positionering ging enerzijds in op de snelheid van leveren en extreme klantgerichtheid die diep in het Apex merk DNA zat. Anderzijds op de fysieke eigenschappen van de producten (tandwielkasten) die in vergelijking tot de concurrentie vaak in staat waren hogere belasting en rotatiesnelheid aan te kunnen.

In de afgelopen jaren hebben we 2 succesvolle en op conversie gerichte website’s mogen ontwikkelen. Samen honderden artikelen over Apex, businesscases en het productaanbod mogen realiseren. Brochures gemaakt en marketingplannen geschreven. Ook tot op de dag van vandaag meten we de effecten van onze inspanningen en waar mogelijk worden verbeteringen doorgevoerd. Apex Dynamics wordt daarom online gevonden, op de voor hun belangrijke zoektermen.

Unieke middelen

Daarnaast bedenken we voor Apex Dynamics videoconcepten en produceren we films om de merkidentiteit verder kracht bij te zetten. De uitingen worden gepubliceerd op de website, in (online) vakbladen en op social media. In 2018 zijn we ons gaan richten op het verder laden van het merk Apex Dynamics op een iets hoger abstractieniveau. De thematiek rondom “toekomst”, waarbij Apex investeert in studenten en duurzaamheid, gaat zorgen voor de volgende stap in merkbeleving.

“Door continue te sparren met Merkelijkheid, waarbij ze ons regelmatig een spiegel voorhouden (soms pijnlijk hard maar altijd fair), is het mede door hun aanpak gelukt om gezamenlijk onze commerciële doelstellingen te realiseren.”

Thom van Oss, General Manager Apex Dynamics