020 854 01 88

Verantwoordelijk voor de merkidentiteit van een beursgenoteerde industriële specialist en realiseerden samen een unieke positionering

Aalberts Industries

Aalberts heeft zo’n 16.000 werknemers in meer dan 50 landen en realiseert industriële systemen of complexe samengestelde producten voor veeleisende markten. Zeker in de tijd dat de samenwerking begon was er soms onvoldoende duidelijkheid over de breedte en synergiën binnen Aalberts. De laatste jaren is hier meer duidelijkheid in gekomen, mede dankzij de onderscheidende huisstijl.

Klantvraag

Ontwikkel een merkidentiteit en positionering en vertaal deze naar een aansprekend jaarverslag en andere corporate communicatiemiddelen die de kracht en het groeipotentieel van Aalberts Industries overbrengen op (potentiële) aandeelhouders.

Tijdens de jarenlange samenwerking – die begon toen oprichter Jan Aalberts nog aan het roer van het concern stond – waren wij verantwoordelijk voor de merkidentiteit van het concern. Het jaarverslag ontwikkelde zich van een noodzakelijk kwaad tot een onderscheidend communicatiemiddel dat het succes van de strategie van Aalberts Industries over wist te brengen op aandeelhouders.

Stap voor stap werd de nieuwe merkidentiteit, op basis van de positionering, ontwikkeld en geïmplementeerd. Niet alleen op holding-niveau maar ook de juiste implementatie bij de ongeveer 150 deelnemingen namen wij voor onze rekening. Het resultaat is een ijzersterke basis voor het nu AEX-genoteerde conglomeraat.

Werkzaamheden

  • Positionering
  • Merkidentiteit
  • Marketingstrategie
  • Concept
  • Creatie
  • Contentproductie
  • Jaarverslag