Merkelijkheid

Excuses, voor de stilte…we beloven beterschap!

In 2019 hebben we veel te weinig van ons laten horen, dat valt niet goed te praten. Die tijd dat we jullie een beetje hebben verwaarloosd krijgen we nooit meer terug. Als jullie bij Merkelijkheid dat dan zo erg vinden, waarom was er dan sprake van een oorverdovende stilte? Waar waren dan alle nieuwe artikelen over positioneren, online marketing, merkidentiteit? Waarom heb ik geen of slechts één nieuwsbrief ontvangen?

marketing werkzaamheden merkelijkheidWe zijn zelf in de valkuil getrapt waar we onze eigen opdrachtgevers altijd voor behoeden, oftewel het huis van de schilder waar de verf van de muur afbladdert, de houthakker die tot midden in de nacht aan het hakken is omdat er geen tijd is om de bijl te slijpen… Wij waren de marketeers die hun eigen marketing even niet op orde hadden.

Wat lag daar dan aan ten grondslag vraag jij je af? Dat vertellen we je graag, want dat is eigenlijk een heel mooi verhaal. We waren keihard aan het werk, voor prachtige nieuwe opdrachtgevers met nieuwe fijne collega’s!

Onze opdrachtgevers:

We hebben in het afgelopen jaar tientallen nieuwe opdrachtgevers aan ons mogen verbinden, stuk voor stuk mooie B2B bedrijven actief in de zakelijke dienstverlening of industrie. Met veel van die opdrachtgevers hebben we al grote stappen gezet op het gebied van merkwaarde, op onze portfoliopagina tref je een kleine selectie aan. Allemaal opdrachtgevers die samen met ons bouwen aan meetbaar resultaat op de lange termijn, die begrijpen dat snel scoren met “hip marketingblabla” niet helemaal hun ding is. Allemaal unieke merken, die het recht hebben op een dienstverlening die werkelijk iets bijdraagt aan hun (groei)doelstellingen.

Onze diensten:

We hebben ook het heerlijke gevoel dat we na bijna 9 jaar Merkelijkheid nu pas echt goed weten wat we doen, op welke manier en voor wie. Dat ziet er zo uit:

  • Positioneren van nieuwe en bestaande merken, dat is iets waar je ons al sinds onze oprichting midden in de nacht voor mag wakker maken.
  • Het maken van de vertaalslag van positionering(strategie) of corporate story naar merkidentiteiten die knallen, van logo tot aan website, daar krijgen we nooit genoeg van!
  • Samen naar buiten met jouw merk, de wereld veroveren! Dat doen we door middel van (online) marketing. We interviewen, schrijven, fotograferen, filmen en ontwerpen dé content die jouw doelgroep aanspreekt, die ervoor zorgt dat jij beter gevonden wordt en die jouw merkwaarde laat stijgen. We zorgen dat je organisch (SEO) gevonden wordt en dat jouw advertenties meer opleveren dan die van jouw concurrentie. We richten dashboards in zodat alles voor onze opdrachtgevers inzichtelijk is.
  • We zorgen ervoor dat onze opdrachtgevers niet hetzelfde overkomt als wat onszelf is overkomen, dat ze niks van zich kunnen laten horen of zien. Dan zijn wij de buitenboordmotor die je aan kan zetten als het nodig is, voor een goed idee, voor noodzakelijke expertise of een stuk capaciteit. Dat noemen wij marketing-management.

Onze mensen:

In 2019 hebben we ook weer een aantal nieuwe mensen mogen aannemen, ons vaste team bestaat inmiddels uit 7 fantastische collega’s. Met een team van consultants, marketeers, online marketeers, een web-developer, een fotograaf en een designer kunnen we ons met recht full service noemen.

Team merkelijkheid 2019

En daarnaast maken we als het nodig is natuurlijk graag gebruik van ons zorgvuldig opgebouwde netwerk met stuk voor stuk specialisten in hun vakgebied. Lees hier bijvoorbeeld over onze laatste aanwinsten Olaf & Emma

Ons eigen Merkelijkheid merk:

Last but not least, ook onze eigen website waar je dit bericht op leest is volledig vernieuwd. We horen natuurlijk graag wat jullie ervan vinden, we hebben erg ons best gedaan om er een echte Merkelijkheid identiteit in te leggen. Een identiteit gebouwd op transparantie, analyse, lange termijn en mensen die samen met elkaar mooie dingen bewerkstelligen. Als team, in één team met onze opdrachtgevers.

eigen merkelijkheid merk

 

2020:

We beloven jullie een aantal dingen, we zullen weer wat meer van ons laten horen. Via blogs, via onze nieuwsbrief (je kunt je inschrijven op onze website) en in live-communicatie met onze huidige en waarschijnlijk weer een paar nieuwe opdrachtgevers. Verder zullen we de komende tijd grote stappen gaan zetten in het verder optimaliseren van onze businesspropositie. We komen er steeds meer achter dat onze opdrachtgevers behoefte hebben aan nog meer transparantie en wij zullen onze meest voorkomende werkzaamheden dan ook gaan standaardiseren. Dit gaat ervoor zorgen dat er minder kostbare tijd verloren gaat aan het opstarten, waardoor we nog meer van onze energie en creativiteit in de uitvoer kunnen stoppen.

Wil jij onderzoeken of onze aanpak iets voor jou is? Wil jij (meer) resultaat uit jouw marketing halen of ben je op zoek naar het verhaal van jouw merk? Dan gaan we graag met jou in gesprek.

Vragen? Bekijk alle veel gestelde vragen. Alle vragen
Deel dit artikel