Kies krachtig voor meer onderscheidend vermogen

Positionering

Stroomlijn je marketing en zorg ervoor dat jouw merk met kop en schouders boven de concurrentie uitsteekt.

Wat is jouw doel?

ties
Luminis logo
Holtrop Ravesloot logo
PUUR logo
Wisseloord logo
Buma Stemra logo
Pepperminds logo
Muziekgebouw logo
Leidmotiv logo
Kei Kung Fu logo
Infomedics Logo wit
NTS logo wit
Audion logo

Onze methodiek zorgt voor duidelijke keuzes en een concreet resultaat.

Praktisch

Geen open eindjes, wij hanteren een vaste prijs voor een duidelijk afgebakend traject.

Vaste prijs

Spijkers met koppen slaan tijdens 3 workshops met jouw kernteam

3 workshops

Onze experts positioneren al meer dan 10 jaar merken in uiteenlopende markten en branches.

10+ jaar ervaring
vergadering

Waarom Positionering?

Een positionering is veel praktischer dan een gekunstelde visie of mission statement, het is een aansprekend, kort verhaal dat iedere collega begrijpt en kan vertellen. De positionering leeft in de organisatie en wordt in de dagelijkse praktijk gebruikt om beslissingen te nemen op het gebied van marketing en communicatie. Dit zorgt voor focus en maakt dat jouw marketingmiddelen / budget beter besteed wordt.

ties

Onze aanpak

We hebben onze aanpak de afgelopen 10+ jaar steeds verder verfijnd. Vooraf interviewen wij de belangrijkste stakeholders en bereiden de workshops strak voor om jouw tijd optimaal in te zetten. Tijdens de workshops bepalen we het strategisch kader en nemen we vervolgens de besluiten die aan de basis staan van jouw merk. Onze creativiteit en ervaring zorgt voor een soepel proces en een onderscheidend resultaat.

Wat vinden onze klanten van ons?

De ervaringen van onze klanten zijn natuurlijk het beste bewijs. Daarom delen wij graag testimonials en uitspraken van daadwerkelijke klanten om aan jou te laten zien dat wij onze beloftes waarmaken. Ben je benieuwd naar het project waardoor zij of hij zo’n lovend verhaal deelt? Daar vertellen we je in een gesprek graag meer over.

Wij beschikken met Merkelijkheid over een grote professionele externe marketingafdeling

Wij werken inmiddels al een paar jaar en naar volle tevredenheid met Merkelijkheid samen. Er is echt sprake van een partnership. Wij beschikken met Merkelijkheid over een grote professionele externe marketingafdeling. Zij bedenken daarnaast steeds weer nieuwe dingen die ons verder helpen, zoals een custom digital configurator maar ook aansprekende (video) content die bijdraagt aan onze vindbaarheid en merkwaarde.

Wouter Stokman Stokman BV
De samenwerking verliep uitstekend.

Merkelijkheid heeft voor ons jaarverslag zowel de tekstredactie als de lay-out voor haar rekening genomen. De samenwerking verliep uitstekend. Ze houden zich aan afspraken en zijn flexibel waar nodig. Het eindproduct ziet er gelikt uit!

Frank Broekhuis Royal Ahrend
Al direct was er een klik.

Via een kennis kwamen wij in contact met Merkelijkheid. Al direct was er een klik. Dat kwam omdat hun verfrissende manier van benaderen een totaal ander licht werpt op de situatie. Al snel konden ze zich een beeld vormen van onze toch wel onbekende markt van diensten en producten in de bovenleiding van tram en trolleybus.

John Verheul Kummler+Matter
Jullie tillen het naar een ander niveau.

Ik vind het fantastisch, jullie tillen het naar een ander niveau en de corporate boodschap is duidelijk, heel knap.

Jan Snellen Sportcentrum VU
Merkelijkheid heeft deze rol in onze herpositionering goed gepakt!

Een scherpe positionering vereist duidelijke keuzes. Hoe zien we onszelf en wat maakt ons uniek? Welke doelgroep willen we aanspreken, en welke niet? Die keuzes zijn moeilijk, omdat je altijd het gevoel hebt een deel van de markt weg te strepen bij het maken van die keuzes. Daarom is het ontzettend waardevol om een marketingpartner te hebben die dit interne gesprek faciliteert, je een spiegel voor houdt en je vervolgens dwingt om die keuzes te maken. Merkelijkheid heeft deze rol in onze herpositionering goed gepakt!

Bart Matthaei Ambrero
Groot vertrouwen in hun expertise op het gebied van merkontwikkeling.

Samen met Merkelijkheid werken wij aan de herpositionering van ons merk. Daarnaast zijn zij partners in content en (financiële) corporate communicatie. Denk aan online jaarverslagen, video’s en animaties. Wij werken heel prettig samen met Merkelijkheid en hebben groot vertrouwen in hun expertise op het gebied van merkontwikkeling.

Annabel Heijen Buma/Stemra
Een zeer fijne samenwerking.

Een zeer fijne samenwerking. Merkelijkheid voelt goed aan wat wij willen en is als het nodig is lekker dwars. Ze schakelen snel en zijn altijd bereikbaar. Ik zou zeggen: een verlengstuk van ons bedrijf op het gebied van marketing.

Tom Sanders Dumaco
Merkelijkheid is al een paar jaar onze online marketing en content partner.

Merkelijkheid is al een paar jaar onze online marketing en content partner. Met een mooie mix van tekst, video, distributie en analyse bouwen we in een echt partnership aan merkwaarde, trots en conversie.

Margit Hoekstra Audion Packaging Machines

Positioneren bij Merkelijkheid

 

 

Download de factsheet Positioneren

Ontdek onze aanpak voor het ontwikkelen van jouw unieke positionering. Aan de hand van concrete voorbeelden laten we onze unieke methodiek zien en kan jij je een beeld vormen hoe een samenwerking met Merkelijkheid eruit ziet.

    Typisch Merkelijkheid

    Wij werken vaak jarenlang voor onze klanten. Waarom? Omdat we samen doelen bereiken. Hoe we dat doen leggen we hieronder kort uit. En daar gaan we in een persoonlijk gesprek graag dieper op in.

    Praktisch ingesteld

    We gaan aan de slag en bereiken doelen en houden niet zo van lange meetings.

    Buitenboordmotor

    Wij werken als verlengstuk van jouw marketingafdeling en zetten de specialist in die jullie echt nodig hebben.

    Persoonlijk

    Je werkt met vaste specialisten die jou en jouw bedrijf goed kennen. Al snel zijn we samen één team.

    Nieuwsgierig

    Na een tijdje kennen wij jullie door en door. Je hoeft ons dus steeds minder uit te leggen over je product, dienst of voorkeuren.

    Wij leren je graag beter kennen

    Want het blijft natuurlijk mensenwerk. Laten we een keer kort praten over wat jullie nodig hebben en wij bieden. Lekker vrijblijvend. We zijn er vast snel achter of er een klik is. Heb je 30 minuten voor mij?