De kern van jouw merkidentiteit: een sterk logo

De kern van jouw merkidentiteit: een sterk logo
Cirkels
: eenheid, liefde, relaties, vriendschap
Rondingen: vrouwelijkheid, beweging, geluk, plezier
Rechthoeken: vertrouwen, vrede, uniformiteit
Driehoek: mannelijkheid, kracht, energie, doelgericht
Verticale lijnen: mannelijkheid, power, kracht
Horizontale lijnen: community, kalmte, rust

Aan de hand van deze kenmerken maken we een moodboard van vormen, lettertypen en kleuren. We maken verschillende designs, zowel abstract als woord-logo’s.

moodboard-logo

De totstandkoming van het Hauck Heat Treatment logo

Wil je blijven leren over Merkidentiteit?

Sluit je aan bij 2.250 Marketing professionals en ontvang wekelijks een mail met een nieuw inzicht, artikel of whitepaper.

    We bundelen de ideeën en sturen deze naar de klant. Vervolgens gaan wij in gesprek met de klant om te achterhalen welke ideeën hun voorkeur hebben. Daar borduren we op verder. Uiteindelijk komen we tot een aantal ontwerpen waaruit de klant een keuze kan maken. Voor Hauck Heat Treatment is de keuze gevallen op dit logo:

    hauck-logo

    Hauck Heat Treatment is één van de belangrijkste spelers op het gebied van warmte- en oppervlakbehandeling van metaal. Het gebruik van hoofdletters in het ontwerp geeft het bedrijf de mannelijkheid en autoriteit die past bij het bedrijf en branche. Het symbool naast de naam stelt warmte of vuur voor. Dit sluit mooi aan bij de diensten van het bedrijf.

    Hauck Heat Treatment is een voorbeeld van hoe het logo op een duidelijke manier symbool staat voor wat het bedrijf kan en doet. Een logo kan ook op een abstracte manier het karakter van een bedrijf weergeven. Een ander voorbeeld hiervan is ons eigen logo. Merkelijkheid staat voor no-nonsense, duidelijkheid, vertrouwen en doelgericht werken. Dit gevoel wordt weergegeven in het logo door gebruik te maken van een blokopbouw van driehoeken en rechthoeken. De emoties die hierbij passen sluiten aan bij de identiteit van het bedrijf.

    merkelijkheid-logo

    Kortom, als onderdeel van je merkidentiteit sluit een sterk logo aan op de positionering van jouw merk. Wil je meer weten over de positionering van jouw merk? Lees dan ons uitgebreide artikel over positioneren.