Volkswagen Campers

Klantvraag

We willen De ‘Volkswagen Camper’-lifestyle bij meer mensen onder de aandacht brengen. We hebben een sterke band met onze doelgroep, onze fans, en weten deze mensen al jaren te enthousiasmeren. Maar hoe kunnen we meer mensen confronteren met hoe heerlijk het is om met een VW camper op vakantie te gaan? We willen niet door middel van dure campagnes een heel hoog bereik kopen maar dit juist ‘slimmer’ en ‘leuker’ aanpakken. Het doel is dan ook om met een beperkter budget toch de juiste aandacht te genereren.

Uitvoering

> Marketingplan

> Advertentie

> Video

> Diverse Joint Promotions

 

Wij legden de basis voor meerdere succesvolle joint promotion acties. We vonden diverse partijen die aansloegen op onze concepten. Een van die partijen was Grapedistrict, een jong en fris Nederlands wijnbedrijf dat het net even anders doet. Al snel zaten we met ze om tafel om na te denken over mogelijke acties. Beide merken willen graag leuke content creëren voor hun achterban. Campers, kamperen en wijn staan voor veel mensen dicht bij elkaar. Een logische vervolgstap is om dit dus ook letterlijk bij elkaar te brengen: het idee voor de wijn-roadtrip was geboren.
Een andere partij was de vogelbescherming. Rondom hun succesvolle “beleef de lente” campagne werkten we intensief samen. Ieder nieuw lid maakte kans op een unieke driedaagse vogelsafari in Nederland, uiteraard in een gloednieuwe VW California camper!