Hauck Heat Treatment

Klantvraag

Ontwikkel een positionering voor onze nieuwe groep van 27 warmte- en oppervlaktebehandelaars verspreid over 7 landen in Europa, vertaal dit naar een onderscheidende merkidentiteit en verzorg de implementatie. In het proces moet er veel aandacht zijn voor draagvlak binnen de nieuw te vormen organisatie.

Uitvoering

> Positionering

> Merkidentiteit

> Marketingstrategie

> Concept

> Creatie

> Contentproductie (tekst/fotografie/video)

> Website design en realisatie

> Advertenties en andere uitingen

> SEO / SEA

> Fotografie

De nieuwe Hauck Heat Treatment organisatie heeft, verspreid over 7 West-Europese landen, zo’n 30 vestigingen. Dit waren voorheen zelfstandige bedrijven met ieder een eigen merk en positionering. Een belangrijke uitdaging in dit proces was het betrekken van het lokale management bij de besluitvorming op het gebied van positionering en ervoor zorgen dat de input in het creatieve proces gelijkwaardig is. Door vertegenwoordigers mee te nemen in het opstellen van het strategisch kader en het gezamenlijk bepalen van de belangrijkste variabelen/factoren voor de te maken keuzes zijn we daarin geslaagd.

Het resultaat is een positionering die gedragen werd door de hele organisatie waardoor er vlot stappen gemaakt konden worden op het gebied van merkidentiteit. We ontwikkelden een logo, volledige huisstijl en bijbehorende handboeken, diverse materialen zoals Powerpoint presentaties, mappen, brochures en flyers en natuurlijk een moderne website.

Merkelijkheid is Hauck Heat Treatment blijven ondersteunen op het gebied van marketing en communicatie, bijvoorbeeld door middel van advies en implementatie rondom SEO/SEA, content marketing en adverteren in vakbladen.