Air Miles

Het van oorsprong Engelse Air Miles is in 1994 in Nederland van start gegaan. Het slimme spaar- en loyaliteitsprogramma, geëxploiteerd door Loyalty Management Netherlands B.V., werd in spaardersland Nederland goed ontvangen. Het doel van Loyalty Management Netherlands B.V. is om met Air Miles klantentrouw bij de deelnemende bedrijven te bevorderen.

 

Vraag

Het merk Air Miles heeft een grote primaire naamsbekendheid en miljoenen spaarders. Tegelijkertijd is de betrokkenheid laag. Om een hogere betrokkenheid te realiseren is een nieuwe strategische koers ingezet. Een van de strategische pijlers is hogere engagement via contentmarketing op social media. Aan ons werd gevraagd om deze kanalen te activeren en de creativiteit en capaciteit die daarvoor nodig is te leveren.

Key findings

  • Hoge merkbekendheid, lage betrokkenheid.
  • Mogelijkheid voor organische groei op social media.
  • Zeer frequent verrassende content creëren is niet iets wat je “er even bij doet”.
  • Content moet in lijn liggen met de gekozen strategie en positionering van Air Miles.
  • Inspanningen en resultaten moeten meetbaar zijn waardoor bijsturing mogelijk is en we gedurende het traject kunnen optimaliseren.

Contentmarketing

“Meer spaarders verassen en meer engagement”

De grote uitdaging in dat traject was de gevraagde combinatie van snelheid, creativiteit en productiecapaciteit. Air Miles wilde een hogere engagement via bijvoorbeeld socia media en dat vroeg om zeer frequente activiteit op de kanalen. Dit zorgde ervoor dat er regelmatig meerdere deadlines per week waren. Door snel te schakelen, wekelijkse meetings en een uitstekende "klik" zijn we in staat gebleken samen met Air Miles mooie resultaten te boeken.

Zoals de klant het verwoord:

De Merkelijkheid heeft ons geholpen om engagement met ons merk via social media te versnellen. Met behulp van hun snelheid, flexibiliteit en creativiteit hebben we in korte tijd een groot aantal trouwe volgers aan ons weten te binden.

– Jacques Hoendervangers, Directeur Air Miles

Enkele middelen zoals video en animatie die wij realiseerden voor Air Miles:

Vijf Air Miles spaarders konden voor de officiële opening al toegang winnen tot WILDLANDS. Wij realiseerden een spannende video:

Valentijnsdag en Air Miles, ligt ver van elkaar of toch niet? Wij bedachten het Air Miles aanzoek en realiseerden een bijzondere Valentijn Animatie:

Air Miles gaf 50.000 Air Miles weg aan één spaarder die bij 3 verschillende spaarpartners shopten in de actiepriode. Het filmpje dat wij realiseerden van de uitreiking deed het goed: