Blog Onze laatste berichten

Jaarverslag Aalberts Industries 2013 afgerond

11 maart was het weer zover, de publicatie van het Aalberts Industries Jaarverslag 2013. Op die datum moest het online jaarverslag en de PDF van het gedrukte verslag online staan. Het fysieke, gedrukte, jaarverslag is inmiddels ook klaar en is ook dit keer weer prachtig. De uitdaging lag dit jaar bij het helder verwoorden en […]

  • 2 weken geleden
  • Auteur: Ties Morskate

Best practice case: krachtige positionering Siemens door verhalen

Een oprecht verhaal is vele malen krachtiger dan de gebakken lucht die bij veel bedrijven de basis van hun marketing is. Als een gorilla richten zij zichzelf op en proberen met veel borstklopperij de markt te imponeren, terwijl iedereen hier tegenwoordig feilloos doorheen prikt. Een bedrijf dat dit goed in de oren heeft geknoopt is […]

  • 3 weken geleden
  • Auteur: Ties Morskate

Positionering Experts nieuwe propositie en merk van De Merkelijkheid

In de afgelopen jaren positioneerde De Merkelijkheid talloze B2B bedrijven, een proces dat zowel het management als de medewerkers van de opdrachtgever nieuwe energie geeft. De positionering heeft ons de afgelopen jaren wederom bevestigd dat zij hét fundament is van alle marketing- en communicatieactiviteiten. Het geeft opdrachtgevers richting en duidelijkheid over hoe zij zich in […]

  • 4 weken geleden
  • Auteur: Ties Morskate

Gevangen klanten, het gevaar van denken als een glazenwasser

Waarschijnlijk ben ik niet de enige stadsbewoner die zich afvraagt waarom hij zoveel geld betaalt aan z’n glazenwasser. Of waarom er niet andere glazenwassers zijn die hun diensten aan bieden. Stiekem weet iedereen best waarom dit zo is, de dames en heren hebben simpelweg de straten verdeeld en prijsafspraken gemaakt. ‘Ongelukjes’ ontmoedigen iedereen die er […]

  • 1 maand geleden
  • Auteur: Ties Morskate

7 lessen voor B2B marketing uit de positionering van Mercedes-Benz

Het merk Mercedes-Benz behoort tot een van de sterkste merken ter wereld. Ze steken qua merkwaarde hun directe concurrenten Audi en BMW nog steeds de loef af! Waarom is dit? Waarschijnlijk heb je daar zelf een beeld bij, maar stel dezelfde vraag aan je buurman en hij komt waarschijnlijk met een compleet ander antwoord. En […]

  • 2 maanden geleden
  • Auteur: Ties Morskate