Blog Onze laatste berichten

Merkstrategie in 5 stappen vertalen naar positionering

Wat is eigenlijk het verschil tussen merkstrategie en positionering? Na het lezen van dit artikel weet je het verschil tussen de twee begrippen en hoe je een merkstrategie vertaalt naar een positionering. Verschil tussen merkstrategie en positionering Merkstrategie en positionering zijn zeer nauw met elkaar verbonden. Merkstrategie is de manier waarop een bepaalde lading, kenmerken, […]

  • 2 weken geleden
  • Auteur: Ties Morskate

Positionering Rabobank, een verwaarloosd achtertuintje?

De Rabobank “op alle werelddelen maar vooral ook in de eigen achtertuin” luidde de campagne nog in 2010. Maar juist die achtertuint lijkt een beetje verwaarloosd te worden. Het aantal cooperatieve verstigingen daalt in 10 jaar van 547 naar 129 en het hoofdkantoor te Utrecht zwaait steeds fanatieker de scepter en bepaalt onderhand de volledige […]

  • 3 weken geleden
  • Auteur: Ties Morskate

Eiffeltoren: content marketing op hoog niveau

De Eiffeltoren is al tientallen keren geïmiteerd; we kennen bijvoorbeeld één exemplaar in hartje Las Vegas en zo zijn er wereldwijd nog 40 kopieën. Tegenwoordig is het namaken van de Eiffeltoren niet zo ingewikkeld, met hedendaagse technieken is het kinderlijk eenvoudig dit bouwwerk 1-op-1 te kopieren of zelfs te verbeteren. Maar wat hebben we aan […]

  • 4 weken geleden
  • Auteur: Ties Morskate

Veel ruimte voor omzetgroei in B2B strategie vaak onderbelicht

Wat is de primaire drijver van groei binnen jouw B2B organisatie? Vaak denken we dan meteen aan acquisitie, en dat is niet gek. Ruim 60 procent van de markt denkt er net zo over. Toch kun je er ook op een andere manier naar kijken, hoe dan? De werving van een nieuwe klant kost 6 […]

  • 1 maand geleden
  • Auteur: Ties Morskate

Hoe bereik je beslissers in B2B met video?

Weet jij hoe je de beslissers in B2B kan bereiken? We worden dagelijks overspoeld met reclame en berichten, ook beslissers zien dus door de bomen het bos niet meer en worden erg selectief. Video is als geen ander middel geschikt om in korte tijd een boodschap helder over te brengen, maar waarom wordt dit in […]

  • 1 maand geleden
  • Auteur: Ties Morskate