Positioneren

5x een goed idee voor B2C en B2B content marketing / social – Feb 2016

5x een goed idee voor B2C en B2B content marketing / social – Feb 2016
content ideeHet is een van de belangrijkste obstakels voor de uitvoering van een content marketing strategie: regelmatig nieuwe en originele content maken. Er zijn voor iedereen dagen dat je even geen goed content idee hebt. Soms heb je dus wat inspiratie nodig. Ideeën bedenken is (een deel van) wat wij doen en daarom delen we regelmatig een aantal goede social media / content ideeën voor jouw site of kanaal. Deel jouw resultaat in de reacties!

Een goede Online Marketing campagne leunt op sterke content, en daar denken wij graag over mee:

1. Infographic (van een (klant)proces)

Een goede infographic is deelbaar, brengt zijn boodschap duidelijk over en ziet er leuk uit. Het is de ideale content en wordt door bijvoorbeeld de New York Times met veel succes ingezet. Maar waar kan jij een infographic over maken? Enkele mogelijkheden:

  • Een product en hoe de verschillende klanten daarmee omgaan
  • Een proces waar je veel vragen over krijgt eens visueel uitleggen
  • Wie is jouw doelgroep? Reken maar dat je hier reacties door krijgt, zeker als klanten zichzelf kunnen herkennen
Download het gratis
e-book positioneren

Ontvang direct het Ebook positionering bij inschrijving voor onze nieuwsbrief. Je ontvangt niet alleen het Ebook maar ook een maandelijkse mailing met onze nieuwste publicaties rondom positioneren. Zo ben je in no-time zelf een positioneringsexpert!

    Download het gratis
e-book positioneren

    2. Interview een collega voor content

    Jij kent jouw bedrijf als geen ander maar weten jullie klanten eigenlijk wel hoe serieus de kwaliteitsmanager zijn baan neemt? Of hoe dat nieuwe product ontwikkeld is? Dikke kans dat jouw doelgroep geen idee heeft maar best geïnteresseerd is. En je hoeft het alleen maar te vragen!

    3. Wat als?

    Kijk eens op een andere manier naar jouw doelgroep, markt of product. Bedenk eens welke factoren ‘nou eenmaal zo zijn’ en omschrijf eens wat er dan zou gebeuren. Wij zouden bijvoorbeeld kunnen schrijven: “Wat als adverteren niet meer bestaat?”. En een voedingsmiddelenbedrijf kan zich afvragen: “Wat als suiker als toevoeging verboden wordt?”. Welke ‘vaste’ factoren domineren nu jouw markt en hoe zou de markt veranderen ‘als’? Wij zijn nu al benieuwd! Voorbeeld: What if energy was free

    4. Tips & Tricks

    Jouw product wordt vast op veel verschillende manier gebruikt. Deel deze met jouw doelgroep! Wie weet had iemand nooit aan ‘de’ manier gedacht die voor haar doorslaggevend blijkt te zijn. Een goed voorbeeld? SMS’en is bedacht door telecom bedrijven om netwerkproblemen te communiceren, niemand dacht dat mensen elkaar berichten wilde sturen! Geen idee hoe jouw product eigenlijk gebruikt wordt? Misschien moet je daar eens naar kijken! Voorbeeld: WD40

    Tijd om aan jouw positionering te werken?

    In een kosteloos adviesgesprek bepalen we samen de drie belangrijkste kansen om jouw merk eruit te laten springen. Jij gebruikt onze kennis, ervaring en creativiteit en wij laten jou eens kennismaken met Merkelijkheid.

      5. Voorspellingen

      Hoe ziet jouw markt er over 10 jaar uit? Wat is er allemaal veranderd? Laat jouw doelgroep zien dat jullie naar de toekomst kijken en bezig zijn met wat jullie klanten dan willen. Dit is trouwens ook een leuke manier om de nieuwe koers van jullie bedrijf logisch te maken.

      Tot zover de inspiratie voor deze keer. Zelfs als je de ideeen niks vindt weten wij zeker dat je wel iets hebt kunnen bedenken wat wél leuk is. Mission accomplished! We zijn trouwens erg benieuwd wat jij met deze ideeën doet of wat erdoor ontstaat. Deel je jouw resultaat in de reacties?